Руски Борш

Първия път когато опитах Борш си казах, по голяма гадост не съм ял.Една година по късно управителката на ресторанта където работих ми каза, ще ти направя Борш.Понеже тя е рускиня и не исках да я обидя и казах, тактично,  че не обичам, но тя настоя.Резултата беше невероятен.Ще ви споделя, че изядох 4 порции, а няколко месеца по късно, го сготвих в един хотел, където един руски турист ми каза, и майка ми не може да ми сготви такъв Борш.

Продукти за 10порции:
свински джолан с ябълката -1.500кг
моркови-2бр
картофи-5бр
лук-3бр
целина-100гр
цвекло-3бр
дафинов лист
кафява захар
олио
масло
оцет
тел.бульон
дом паста-100гр
ч.пипер
сол

Измийте с ледена вода джолана, след това го сложете да се вари в студена вода, с малко дафинов лист и черен пипер.Нарежете зелето на тънки лентички и го запържете в 50 на 50 масло и олио. След това прибавете нарязания на ситно лук и осолете.След като омекнат ги сложете в бульона на джолана който предварително е бил прецеден. В същия тиган пак 50 на 50 олио към масло запържете настърганите на ситно ренде, цвекло и моркови. Прибавете към тях 1ч.л оцет и около 2 ч.л кафява захар, след като захарта се разтопи изсипваме в бульона. Оставете да заври и прибавете доматена паста, вегета, тел.бульон, сол на вкус и обезкостеното и нарязано на парчета месо от джолана.След това прибавяме картофите нарязани на средно големи кубчета и оставяме да ври до готовност. При сервиране се слага по с.л заквасена сметана.

Публикувано на Uncategorized. Запазване в отметки на връзката.

Вашият коментар